Wednesday 9 October 2013

In Shaa Allah


Assalammualaikum.

Saat saya taip ni, saya sedang memikirkan terlalu banyak kesalahan yang saya lakukan..
Ye, kita sebagai manusia biasa mmg x lari dari membuat kesilapan..
terlalu banyak kesilapan yang kita lakukan dalam sedar atau tidak..
bila umur dah meningkat macam ni, saya perlu berubah untuk menjadi seorang yg lebih baik.. 
tapi bagi adik-adik yang kat luar sana, jgn menanti utk umur meningkat baru nak berubah.. saya akui darah muda mmg banyak perkara yg ingin dicuba.. tapi bagi saya, ibu bapa juga perlu memainkn peranan penting
dalam pembentukan sahsiah anak-anak sejak kecil lagi..

okay back to my situation...

kalau dihitung, mmg banyak perubahan yg perlu saya lakukan..
dari segi penampilan, perbuatan dan sikap..
tak perlu la untuk saya cerita semua kesilapan itu.. ternyata banyak..
apa yang ingin saya lakukan sekarang, mengambil tindakan utk melakukan perubahan tersebut..
saya selalu berdoa agar diberikan kekuatan dalam menghadapi semua ni..
ramai cakap hidup tak mudah.. tp bila fikir dari sudut positif, hidup itu mudah kalau kena dengan caranya..
saya cuba tanam nilai-nilai positif dalam diri saya.. tp saya akui kadang2 sy terbabas juga melakukan kesilapan.. tapi yang penting kita ada usaha dan jangan pernah jemu berusaha untuk berubah menjadi 
seorang yang lebih baik..

..In Shaa Allah..

2 comments: