Thursday 10 January 2013

Keazaman Kurus Yang Hangat2 Tahi Ayam

Assalammualaikum..
Stress baca tajuk kat atas.. sebab dah berazam berdekad lamanya *poyo*
Actually aku bukan la kategori gemuk.. ada certain part je yang chubby.. 
like flabby arm, peha, then pinggan ada la sket spare tyre.. huhuhuhui
leh tgk pic2 terkini aku kat sini >> gemuk ke?
Bulan 7 tahun lepas, aku join True Fitness, konon2nya semangat nak kurus la..
Nak harap p jogging sendiri, mmg x rajin la.. then apa kaitan p fitness? bkn sama ke?
haaaa.. alkisahnya kat fitness leh cuci mata.. so xde la bosan.. n semangat exercise tu berkobar2 la kan..
**gatal x habis2**
mula2 join fitness berkobar2, smpai leh katakan dlm seminggu tu, 4-5x gak la p..
now jgn kata 4-5x seminggu, seminggu-2 mggu pun x tentu aku p sana.. hahaha 
skang ni p pun coz dah byr mahal kan.. RM159 monthly.. hoishh..
FYI True fitness ni one of expensive fitness in Malaysia.. *xde motif nk berlagak ok*
Okay back to main topic! Satu lg masalah aku ni, suka makan!
Susah betul la nak sekat makan kan? Actually xperlu sekat makan..
Apa yang perlu, mengamalkan makanan dan diet seimbang yg disarankan..
Boleh rujuk sini for more info >> info kesihatan
baca je info kan? tapi ada aku nk ikut? hangat2 taik ayam jgk..
makan ikut suka perut je.. dah gemuk, nak komplain! penampor jawabnye! ekekeke
Tapi apa pun, aku masih punya kesedaran dalam bab ni.. sentiasa beringat jgk.. coz aku ni ada tekanan darah tinggi/rendah aku x sure.. tp kerap gak pening2 manja.. huhu
Last but not least, kita kena sentiasa beringat, jaga pemakanan, rajin2 exercise, byk minum air masak..
Jangan nanti dah jadi mcm bwh ni, baru nk menyesal! (noted for myself to) huhu


Amalkan Gaya Hidup Sihat!!

4 comments:

  1. ait perli ke ape? hahahahha naseb baik letak gambar mamat tu tak letak gambar saya je ..ahhahaha...#pitammm

    ReplyDelete
  2. haha.. xde makna nak perli der.. haishh.. kita ni bkn kategori gemuk, tp kategori COMEL =) WehoOooo!!

    ReplyDelete
  3. Mencik baju kebaya da x muat da skrg.. Soooo sad! ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pun byk baju xmuat jgk.. tp still simpan, berangan akan kurus balik =D hahahaha

      Delete