Monday 21 January 2013

Jejaka itu POYO

Assalammualaikum..

Poyo? Actually aku xtau apa makna sebenar poyo tu.. tp aku rasa poyo ni adik beradik dgn sengal kot?
takpe la, belasah je.. janji korang faham..
saje nk share pasal ketidakpuasan hati aku terhadap sesetengah jejaka diluar sana..
bkn aku nk kata semua jejaka itu tidak baik.. point kat sini, aku cite yg poyo okay..
hope tidak mengguris hati jejaka2 malaya.. xpasal2 jd andartu nnt..! ohhhh!
base on my experience la kan.. aku perhati je perangai mamat2 ni.. 
aku paling meluat kalau bab nak dating.. asal nak keluar.. 'eh awk dtg la sini..'
'eh naik keta awak la, keta sy kecik je..' ko ingat aku pakai pick up ke apa? ekekeke
seriously aku ni mmg jenis mls nak drive.. so kalau ko nk jmpa aku, ko la dtg amik aku..
apa kes plak aku nk p sana amik ko? sgt tidak gentleman...
then bab mkn.. 'nnt belanja sy makan ye...' ohh my.. sgt direct okay..
then bila aku tegur.. mula dia ckp 'eh sy saje je ckp mcm tu..gurau2'
sorry okay, if ko dah ckp mcm tu, aku mmg assume ko lelaki yg xtau malu!
lagi satu bab call.. dah bape lama kenal dgn aku.. xpnh langsung nak call aku..
konon ckp syg, tp bukti ko? haprak okeyh.. lelaki mcm ni, layan bila ada ms je okey? =)
then ada plak yg terlebih over.. xde apa2 pun.. tp dia punya caring mcm aku ni bini dia?
you really annoying me okeyh!!
Haa.. alkisahnya begini la jejaka2 yg aku jumpa.. kdg2 aku jadi bosan.. 
Bila la agaknya nak dapat orang yg betul2 ikhlas berkawan dgn aku?
Tapi xpe, aku selalu doakan yg terbaik.. kita meminta pada Allah kerana perancangan Allah itu lebih baik..


Agak2 leh dapat macam ni tak? ohhhh my! =D


**berangan sampai ke tua la...............okbai!


4 comments:

  1. poyoooo..ni semua poyooo..tiru gaya johan cakap (tiru aksi awi) hahah...

    ala..bersabarlah..Allah dah tentukan yang terbaik untuk kamu.. cuma belum sapai masanya lagi ....Insyallah ade la tak lama lagi tu :)

    ReplyDelete
  2. Serah saje pada Dia. jangan fikir sangat ok bab jodoh sebab jodoh tu rahsia Dia! ;p

    ReplyDelete