Monday 7 January 2013

Jodoh

Assalammualaikum...
Tetiba nak bercerita pasal jodoh pula..
Al maklumlah umur da lanjut, tapi batang hidung calon suami pun x nmpk lagi.. hehe
Orang pun duk bertanya, bila nak kahwin, bila nak kahwin..
just jwb je la, sampai seru kawin la saya.. huhu
ramai kwn kata aku ni seorang yang demand.. 
bukan demand.. tp untuk mencari pasangan sehidup semati (insyaAllah) haruslah mencari yang betul2 serasi..
biarpun tiada manusia yang sempurna kan, tp keserasian tu penting..
jangan nak kata aku demand je la, u ols pun kalau nk cari calon, haruslah yg u ols suka kan?
jgn nak membongek! haaaaa..
takkan nak main tangkap muat? i'm not desperate okeyh!
bab jodoh/perkahwinan ni bukan perkara main2.. lain la kalau korang tu kaya byk duit nk buat majlis 4-5x!
ekekekeke! gurau2.. =D
Aku percaya, setiap orang tu dah ditentukan jodohnya oleh Allah..
Cuma cepat dan lambat je.. yang pasti kita kena berusaha, berdoa dan tawakal.. insyaAllah..
Setiap orang impikan pasangan yang baik.. termasuk aku.. 
tapi untuk mendapat yg baik, kita kena juga menjadi terbaik..
bila berfikir secara positif, ada hikmah kenapa aku belum bertemu jodoh..
banyak benda aku kena belajar.. 
nak tempuh alam perkahwinan, bukan sesuatu yang boleh dipandang ringan..
taknak bahtera yang dilayari tu hanyut begitu saja.. **start ayat bunga2**
sometime sedih juga bila keseorangan.. kwn2 lain duk sms2/call2 pakwe.. yang aku ni duk layan skandal2 je
**tlg jgn percaya!!** hahahaha
tapi takpe la.. ingat juga apa yang ross a.k.a sweetie pie ckp.. 'berkawin x semesti bahagia..'
kekekkekeke!! ayat ko kak nab, mmg superb! 
skang enjoy je la life single mingle ni. ko nak buat apa, ko buat.. xde sape nak halang.. asalkan pandai jaga diri.. at the same time, perbaiki kelemahan diri.. jadi yg terbaik..
time ni juga la nak balas jasa ibu bapa.. nak spend time with parent, family and friends..
nanti dah kawin, sure terbatas.. nak2 dpt laki yg king kontrol **minta dijauhkan** huhuhu
Apa2 pun, aku sentiasa berdoa yang terbaik dan moga dipermudahkan segalanya..
InsyaAllah, amin!~

haaaa ni pic curi dari goOgle! kehkeh

Untuk tambah pengetahuan, leh baca link ni >>>Perihal Jodoh




4 comments:

  1. eh harus lah ayat saya yang superb saje...hahaha #matiklah...ayat "kalau nak cari jodoh yang baik ...cari lah kat masjid ke, kat gedung ilmu ke, Insyallah la o.k...kalau cari kat night club..of kos kaki clubbing kann? " jadi harus lah berfikir semasak-masaknya sebelum buat keputusan ...nanti kalau ade entry tentang jodoh II jgn lupa guna ayat ni ..hahahahhaa

    ReplyDelete
  2. alamakkk!! kelupaan plak ayat tu =p hahahahha...

    ReplyDelete
  3. Ape yang penting kawin jgn lupe jemput kite! Heee

    ReplyDelete
  4. lynnda : huhuiii.. insyaAllah.. doakn kita cpt dpt jodoh ye =D

    ReplyDelete