Wednesday 13 March 2013

Dugaan hidup

Assalammualaikum..

Dugaan hidup...
"pahit manis hidup.. dan pengorbanan.... sentiasa dihadapi...
eh? bkn lirik lagu? teremo nyanyi dlm hati smpai tertaip kat sini.. huuuuuuu
Okay serius la.. suka sgt nk ke laut dlm setiap n3... pOyo sgt..

Dugaan hidup.. sape je x pnh hadapi dugaan hidup?
kalau dah nama kehidupan, mesti ada pasang surut kan..
Macam2 dugaan, dari besar sampai la kecil..
Tapi hingga kini, syukur alhamdulillah aku masih boleh hadapi dugaan hidup..
Muka ada senyum, tapi hati? hati tiada sape yg tahu.. *sayu*
tapi aku percaya, dugaan hidup aku x sehebat dugaan hidup org2 lain diluar sana
contoh... dugaan hidup bg keluarga wira2 negara yg gugur mempertahankn negara
di Lahad Datu, isu yg hangat sekarang ni..
Ya Allah, betapa hebat dugaan yg keluarga itu menanggung...
aku yg baca paper pun, boleh bergenang air mata.. apa ntah lg mereka?
cuma sebagai saudara sesama Islam, aku hanya mampu berdoa
semoga wira2 negara sentiasa dilindungi Allah S.W.T dan diberi kekuatan
semasa berjuang.. moga tiada lagi nyawa yg hilang..
bagi wira negara yang gugur, hanya Al-Fatihah sebagai hadiah dan doa mengiringi.. 
dan moga tenang dikau disana dan ditempatkn dikalangan para2 syuhada.. Amin..~

Dan.. bila aku diuji dgn dugaan hidup, aku akan fikir positif.. 
InsyaAllah aku kena tanamkn rasa syukur dgn apa yg aku ada..
Kena kuatkn pendirian.... kena kuatkn keazaman...
InsyaAllah...


Al-Fatihah bg wira2 negara yang gugur 
T______T "

2 comments: