Monday 11 March 2013

Berkawan dengan sesiapa

Assalammualaikum..

Saya bukan retis, saya bukan pelakon, saya bukan penyanyi, saya bukan pengacara..
Eh? pelakon & penyanyi tu bkn termasuk dlm golongan retis ke? hiks!
So saya tak kisah berkawan dengan sesiapa..
tak kisah tu bkn bermakna sy leh berkawan dgn perompak, perogol.. ada had la okay..
Kalau orang yg kenal sy, orang akan tau sy seorang yang friendly..
saya akan sentiasa senyum even orang tu saya x kenal..
ye sy tau senyuman saya manis.. terima kasih... *sy suka puji diri sendiri*
Even saya friendly pun, sy tgk jgk kwn sy tu jenis mcm mana..
Saya akan berkawan jika sy selesa utk berkawan..
If orang baik dgn sy, sy akan baik dgn dia..
If dia jahat dgn sy, sy tak kisah.. coz sy berserah pada Allah..
Sy sombong? bergantung pd keadaan..
maybe sombong saya bersebab.. saya x suka nk menyemakkn kepala sy dgn perkara2 
yg sy rasa x penting..
If sy rasa kamu seorang yg annoying, sy akan buat x tau..
Then saya x suka orang menghadkn pergaulan saya.. menyekat sy utk berkawan dgn 
sape sy nk berkwn..
bagi sy, sy bebas utk berkawan selagi sy tau had berkawan..
Saya x suka amik tau hal orang lain.. bg sy, x penting..
If orang bercerita pun, okay sy akan dgr.. tp utk sy selongkar/gali dlm2, tu bkn cara sy..
for what? just waste my time okay... no need to stalk to much..
coz one day, u will find out jgk benda tu..
kecik je dunia ni kan? 

Niat utk berkawan kena ikhlas.. baru org selesa utk berkawan..
tak perlu nk busuk hati, iri hati, sakit hati.. untuk apa?
kalau da nama manusia, terlalu byk kekurangan...
sume tu atas diri masing2...
x perlu menuding jari menyalahkn orang lain, sedangkn kesilapan tu berpunca dari diri sendiri..
now just see inside your heart, improve your weaknesses

Yang baik datang dari Allah, yang buruk dari kekurangan diri saya..
Maafkn saya sekiranya sy menyakiti hati sesiapa tanpa saya sedar..
(^^,)v



2 comments:

  1. yes...saya kecik hati ..kamu kacau saya pagi-pagi sebab kabel charger tu ..kah..kah..kah..kah...:P (see saya marah sgt o.k) sambung lagik ..kah..kah..kah...kah (saiko)

    ReplyDelete
  2. hahahahahhahahahhaa!~ apa2 pun sy suka coz charger tu leh guna charger bb! sukaaaaaaaaaaa sgt!! hahahaha *okay xleh gelak lebih, nnt kena sumpah.... gulp!~

    ReplyDelete