Wednesday 6 February 2013

Aku pandai bawa motor la!

Assalammualaikum..

Saje bosan tak tau nak up n3 apa.. so buat la ''n3 cekodok'' petang2 ni..
bukan resepi untuk buat cekodok, tapi n3 yg ringkas la maksud aku.. haishhh.. paham x?
*seperti cikgu tipah mengajar anak2 murid kelas seroja*
Alkisahnya masa cuti last week la.. Mak ajak p pasar malam.. Dek kerana dekat je pasar malam tu dgn rumah aku, so aku naik motor je la.. *selalu drive keta*
Moto meragam wat hal time nk start je mati... ni mesti kes lama x start coz cuti p langkawi ritu..
5-6x jugak la start kasi running enjin moto tu.. tp ada perasan la bunyi semacam..
takpe ignore je.. siap ckp dgn mak 'alahhh kalau mati enjin pown, kasi tolak je la mak...'
Then rasa da okay, aku bawa je la moto tu mcm biasa, naik dgn mak..
Masa p tu okay je.. tapi time balik tu, ada satu bumper/bonggol kat jln tu..
Aku pun slow+tekan brek sket.. tiba2 enjin mati! kalau mati pun, still bergerak xpe jgk.. tapi moto tu terus stop... apa lagi, mak aku kat belakang tu menggelungsur la ke depan.. nasib x terbalik.. 
Aku punya segan coz ada la beberapa orang lalu lalang.. aku siap ckp pe kat mak..
"mak ni duduk la belakang sket"
see? x guna punya anak kan? nak cover malu punya pasal, mak jadi bahan.. wakakkakkaka
perasan la orang pandang2.. then dalam hati "woii! aku tau bw moto laaaa!" kehkeh..
Sampai je umah, mak siap cite kat sheera.. "cheq (nama glam) bw moto mati tengah jalan, pastu boleh plak suruh aku duduk belakang sket.. dia kan biasa bw keta je.. da lama xbw moto.. (sambil gelak2)"
Cisss... dalam hati "aku tau bawa motor laaaaa!"

Sekian..








4 comments:

  1. alaaa...ckp jela dah lupa mcmmnae nak bawak moto pasal dah lama tak bawak moto? hahahahhaha (saje nak bikin panas :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. woiiii! aku tau bw moto la.. **ulang ayat di atas** hahaha

      Delete
  2. Cover malu nye pasai mak hang jadi bahan yek. Haha..

    ReplyDelete